Nytt år nye muligheter

Jeg er skikkelig stressa og engstelig for tiden framover. Jeg har igjen en arbeidsdag før kontrakten min går ut og jeg blir arbeidsledig. Situasjonen er ganske lik som den var i sommer, men da fikk jeg heldigvis kontraktjobb, neste uke etter sommerjobben min. nå har jeg ingenting. Jeg har såklart modelljobben min fremdeles, men det er kanskje bare en gang i uka, så det er ikke nok. Så er litt redd. Hvor lenge kommer jeg til å gå arbeidsledig? kommer jeg til å klare å skaffe meg jobb med en gang, eller kommer jeg til å gå flere måneder arbeidsledig? Jeg vet ikke. Det er litt sånn fra dag til dag hvordan jeg tenker om situasjonen, visse dager tar jeg det med knusende ro og er helt trygg på at dette kommer til å ordne seg. Andre dager som i dag kjenner jeg virkelig på at dette er veldig kjipt og vanskelig. Kjærestens jobbsituasjon gjør ikke dette noe lettere. Jeg håper bare at dette ordner seg fort. Så jeg slipper å ligge våken på nettene å være redd. For jeg vil bare at jeg og kjæresten skal ha en trygg inntekt, så vi slipper å være redd for å miste leiligheten og være helt uten penger.  

 

4 kommentarer

Siste innlegg