Fredag

Fredag var jeg i fjøset allerede kl halv seks om morgenen og det var kommet snø på bakken. Tok en grytidlig buss til jobb og det blåste og regna sidelengs. Så både jeg og bagen min var gjennomvåte i løpet av minutter, men fikk i meg to kopper kaffe og skifta så hjalp det mye. Hadde en fin dag på jobb, men var så sliten på slutten så var veldig deilig å kunne slenge seg på en sofa og sove et par timer før jeg tuslet ut igjen og fant meg en plass å spise mat. Helt alene. Jeg elsker å spise ute alene og har aldri hatt et problem med det. Kan bestille akkurat det jeg vil og føler for og jeg kan bruke så lang eller kort tid jeg bare vil. Men mange syntes det virker så ensomt, men jeg tenker ikke over det.  Til og med kelneren ble overrasket når jeg bestilte, for jeg sa bare det jeg skulle ha, og tullet litt med at jeg satt på det lille enmannsbordet og han smålo og noterte ordren min. Også spurte han, kommer det flere fra ditt bord og bestiller? Og jeg sa nei. Så så han veldig forvirret ut og spurte om hva daten min skal spise og jeg sa jo bare det at det var bare meg. Og stakkaren rødmet litt og prøvde å prate seg ut av det, men det var tydelig at det ikke var normalt å spise der alene. Jeg sitter bare å koser meg og kanskje skriver små lister på ting jeg skal huske eller gjøre. Etterpå tuslet jeg tilbake til leiligheten jeg sov i og så på et par YouTube videoer og sovnet. Så en ganske så bra fredag alt i alt.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg