24.05.2018

Første eksamen er unnagjort og det gikk kjempebra! Er så fornøyd med karakteren og nå er jeg godt innkvartert hos storebror og kjæresten, med magen full av Taco og kake! Så resten av kvelden satt vi alle å leste og fikk oss en liten kveldstur. 

Og i morgen har jeg nynorsk eksamen og må vel innrømme at jeg gruer meg ganske mye. Jeg er ikke spesielt god i nynorsk, jeg er fra Østlandet og snakker hønefossdialekt og hadde bokmål på skolen. Og læren av nynorsk på ungdomsskolen var vel noe mangelfull og fryktelig lite timer så jeg har full forståelse for folk som hater nynorsk. For vi har alt for lite av det, det skulle vært mye mer av det. For det er sånn man blir bedre, lese og høres det. Så jeg har lest masse nynorske bøker i vinter og Vært bevisst på å lese nynorske bloggere. 

 

Så må jeg bare krysse fingrene for imorgen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg