alltid på etterskudd

  • Jeg har sittet oppe alt for lenge igjen. Kl er straks 3 og jeg sitter I sofaen med et strikketøy og knoter. Jeg har rekt opp tilsammen 7 ganger de siste 2 timene og vet med meg selv at det ikke er noe vits å drive med sånne prosjekter så sent for jeg er for sliten. Likevel så sitter jeg her da, for dette skulle vært ferdig for lenge siden. Dette skulle vært avlevert for lengst. Jeg har ikke gjort det ferdig og det må være ferdig til fredag. Men det kommer jeg ikke til å klare. Jeg kjenner at det knyter seg i magen min og den dårlige samvittigheten skyller over meg som en kald dusj. Jeg har sviktet. Jeg har lovt noe jeg ikke kan holde. Det er et stort nederlag. Og bare min skyld. Det er ingen andre sin. Det er ikke andre sin feil at jeg ikke greier og si nei. Jeg har tatt på meg for mye. Jeg gjør den samme feilen ofte. Lover å ordne, lover å fikse, lage til, gjøre for. Også blir det for mye på engang, også makter jeg ingenting. Jeg angrer på at jeg ikke begynte før og prioriterte. Jeg angrer på at jeg er så elendig til å fordele og prioritere ting som skal gjøres. Jeg utsetter ting til siste liten, også blir jeg ikke ferdig I tide, når det skulle. Jeg blir alltid på etterskudd. Alltid noe som skulle ha vært gjort. Alltid på etterskudd. Jeg har alltid noe å gjøre. Aldri pause. Ikke en dag der jeg ikke gjør noe som er til andre. Og det er bare min feil. For jeg elsker og gjøre ting for andre. Jeg bare tar på meg for mye på engang også blir det for mye for meg. Aldri en ting avgangen og gjøre, gjerne tre ting som skulle ha vært gjort. Jeg driver med for mye hele tiden og jeg orker det ikke mer. Noe er nødt til å endre seg drastisk, for det her går ikke lenger.                                                                                                                                          Det orker jeg ikke lenger

Xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg