stress om økonomi og framtid

BHAz54JI2L-
Jeg er skikkelig stressa for framtiden i det siste. Jeg har i uker full jobbing i sommerferien, og etter det ingenting. Jeg har bestemt meg for å ta meg et friår for jeg trenger virkelig en pause fra skolen, misforstå meg rett det var helt fantastisk å gå på kunstfagskolen, jeg lærte utrolig mye om meg selv og lærte masse om ting jeg kan bruke innen kunst. Effektiv jobbprosess og teknikker, men jeg trenger en pause fra alt. Jeg har gått på skole 14 år i strekk og trenger å kunne tjene meg opp litt penger som jeg kan spare, kunne ha litt ekstra og faktisk ha råd til å dra på ferie. Det har jeg veldig lyst til, men det å ikke ha noe konkret å dra til; det stresser meg. Jeg har jo alltid visst hva jeg skal, visst hva jeg skulle gjøre til høsten. Det vet jeg ikke enda. Jeg har søkt masse jobber, men har ikke fått napp enda. Jeg skulke først ha to uker fri også skulle jeg en uke ned på Sørlandet, før jeg skulle begynne å jobbe. Planen var jo den at jeg skulle jobbe masse med egne prosjekter, jeg skulle sy og strikke masse og bare kose meg, men det har ikke blitt helt sånn. Jeg har vært mye dårlig og sovet masse. Ligget å tenkt og grublet over ting. Bekymret for hvordan økonomien kommer til å bli hvis jeg ikke greier å skaffe meg jobb med en gang. Jeg er veldig redd. Redd fordi jeg ikke har en konkret plan og ikke vet hva jeg går til. Det er veldig skummelt, men det hjelper lite å bare låse seg inne og ikke gjøre noe med det. For det er eneste muligheten for at ting skal ordne seg at man må ta tak i livet sitt og ordne opp-selv. For det er ingen andre som kommer til å gjøre det for deg. Bare du som kan fikse opp i ditt eget liv. Bare jeg 
1 kommentar
    1. Synes du ikke skal være bekymret, vet det ikke føles lett men prøv å hold motet oppe. Hvis du ikke klarer skaffe jobb prøv å finn noe alternativ jobb. Feks nå om dagen er det mange som har jobb med gaming (di Youtube greiene). Nå vet jg ikke helt hvilke interesser du har, men følg din(e) lidenskaper så er jg sikker på at det går bra med både økonomi og alt.
      Husk også på og ikke vær for opptatt med å tjene penger, men indre rikdom teller å som venner, famile, og bare det å ‘være forelsket i livet/lykkelig’. Tror at bare man følger sin lidenskap så vil en oppleve at økonomien uansett faller på plass:-) Nå mente jeg ikke bare at en skal ‘kaste penger ut av vinduet’ for så å oppnå gjeld mm. Og som en sikkert ikke klarer å betale tilbake, men du skjønner nok 🙂 finnes noen sitater om penger hvis du søker på nett etter ‘penger sitat’ o.l.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg